KLÍČOVÉ PROJEKTY 2024
Pojďte se s námi ohlédnout za zásadními projekty roku 2024, na kterých budeme pracovat a jejich dodávky realizovat v letech 2025 a 2026. Projekty pro větší přehlednost rozdělujeme dle jednotlivých platforem. Toto dělení na platformy je naší novinkou.
V průběhu roku 2024 jsme produktové portfolio společnosti rozdělili do několika platforem, které jsou charakteristické právě pro dané oblasti, se kterými se úzce pojí. Toto rozdělení jsme následně začali začleňovat do naší komunikace a vizuálů.
Pro přehlednost rozlišujeme tři základní barvy:
– zelená pro elektromechanické řešení,
– černá pro hydraulické řešení,
– modrá pro pneumatické řešení
Dosud jsme elektromechanické – tedy zelené řešení užívali zejména pro tramvaje, ale snažíme se jít v oblasti elektromechaniky dále a implementovat tento systém „Brake By Wire“ i do ostatních platforem čili do xMU (jednotky) a metra. Cílem společnosti pro nadcházející období je jednoznačně rozšířit motto „WE BRAKE GREEN“ i na další platformy.


ŠKODA TRANSPORTATION – PROJEKT TRENITALIA
Dodávka brzdových systémů do celkem 70ti spacích vozů s opcí na dalších 300 ks se podařila získat na začátku roku 2024. Jedná se o projekt, který bude realizován na italské půdě – konkrétně budou spací vozy provozovány na trati spojující italský Milán se sicilskými městy Palermo a Syrakusy. Předmětem dodávky je celý brzdový systém, a to jak brzdové vybavení patřící do podvozku, tak i ostatní obslužné přístroje patřící do vozu. Vozy mají být v provozu od poloviny roku 2026.


SIEMENS – OBB PROJEKT DANY
Brzdové komponenty na 171 osobních vozů pro Siemens, konkrétně pro rakouské státní dráhy – ÖBB. Tento kontrakt je historicky největší objednávkou na dodávku brzdových komponent pro osobní vozy Rakouských drah. Realizace projektu bude v letech 2025–2028. Tento kontrakt je opcí na již realizované zakázky na celkem 303 vozů. Dodávka bude zahrnovat tři typy panelů: řídící, standardní vložený a panel nízkopodlažní vložený.


STADLER – PROJEKT FAL
Zajímavým projektem na dodávku jednotek do Itálie je projekt Ferrovie Appulo Lucane (FAL) na dodávku DMU a BMU. Konkrétně se jedná o 5 dvouvozových souprav, kde je do budoucna možná ještě opce na další tři vozy (BMU) a 5 třívozových souprav s opcí na 3-3vozové soupravy (DMU).


STADLER – PROJEKT ROSLAGSBANAN
Od května do září 2025 budeme dodávat pneumatické řízení brzdy na čtyři třívozové jednotky typu X15P. Jednotky budou provozovány ve Švédsku.


ŠKODA GROUP – PRAHA
Výroba brzdového systému pro PRAŽSKÉ TRAMVAJE FOR CITY PLUS 52T odstartovala v červnu 2024. Na tento projekt dodáváme elektromechanické brzdové systémy včetně řízení a kolejnicové brzdy. Projekt je významný tím, že poprvé bude EM brzdový systém implementován i v České republice.


PRAGOIMEX – OLOMOUC, MOST
Získali jsme zakázku na dodávku brzdového systému pro 9 kusů nízkopodlažních tramvají EVO1/o pro Dopravní podnik města Olomouc a 6 kusů nízkopodlažních tramvají EVO2 pro Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova. Nové oboustranné čtyřnápravové tramvaje pro Olomouc a šestinápravové tramvaje pro Most budou osazené elektromechanickým brzdovým systémem a součástí dodávky budou i řídící jednotky typu iRB 05.1. Brzdové systémy a komponenty na tuto zakázku budeme dodávat v letech 2024–2025.
ŠKODA GROUP – PROJEKT BERGAMO
Dodávka 10-ti obousměrných 5-ti článkových třípodvozkových tramvají. Dodávky budou zahrnovat hydraulický brzdový systém včetně magnetické kolejnicové brzdy a realizovány budou v průběhu roku 2025.



PRVNÍ TRÁMCOVÉ JEDNOTKY DAKO ITBL PRO BORSARI
Před začátkem letní celozávodní dovolené se nám podařilo získat zakázku na první dodávku trámcových jednotek DAKO ITBL, které dodáváme našemu chorvatskému zákazníkovi Đuro Đaković. V listopadu byla zahájena sériová výroba těchto jednotek a průběžně byly expedovány k zákazníkovi pro implementaci do podvozku nákladního vagónu.

SITAV – MODERNIZACE POSUNOVACÍ LOKOMOTIVY NA BÁZI VODÍKOVÉ TECHNOLOGIE
I na takovém projektu jsme na konci loňského roku začali kooperovat s naším novým italským zákazníkem, společností Sitav. V tomto směru se nám podařilo uzavřít strategickou dohodu o spolupráci, kdy dodáme celý brzdový systém. Konkrétně hovoříme o dodávce brzdového kontejneru, brzdového válce, protismyku a dalšího běžného příslušenství (kohouty, hadice atd.) Naším velkým společným cílem je prezentace lokomotivy na italském říjnovém veletrhu Expo Ferroviaria v Miláně.


Servis a náhradní díly
Ani v oblasti servisu a náhradních dílů jsme nezůstali pozadu. Podařilo se nám získat kontrakt na servis vozů Českých drah, dále jsme uzavřeli dohodu na opravy tramvají 15 T a mnoho dalšího.
Mezi klíčové zákazníky roku 2024 patřily zejména již zmiňované České dráhy. V rámci dalších zajímavých kontraktů se podařilo sjednat smlouvy se zásadními zákazníky, mezi které patří: Dopravní podnik Praha (jedná se především o opravy tramvají 15T), dále Škoda Pars, ŽOS Trnava, DB a ZSSK Cargo Slovakia, se kterými řešíme primárně opravy a dodávky náhradních dílů. Dalšími společnostmi s návaznou spoluprací jsou například Rudos Ružomberok nebo DPOV.