Brzdový systém pro vozy metra
Brzdový systém pro vozy metra je modulového provedení a ovládá tlak v hlavním potrubí, elektropneumatickou přímočinnou brzdu, nouzovou brzdu, parkovací pružinovou brzdu a vzduchové vypružení, které zajišťuje konstantní vzdálenost mezi skříní vozidla a podvozkem nezávisle na zatížení. Vozy jsou též vybaveny protismykovým zařízením pro ochranu kol.
fotografie zdroj: Siemens mobility
Brzdový systém pro tramvaje
HYDRAULICKÝ BRZDOVÝ SYSTÉM PRO UMÍSTĚNÍ NA NÁPRAVU
Tramvaj může mít motorové i běžné podvozky. Motorový podvozek je vybaven elektrohydraulickou pasivní brzdou s automatickým stavěčem odlehlosti, běžný podvozek elektrohydraulickou aktivní brzdou. Aktivní i pasivní brzda se používá pro proporcionální dobrzďování tramvajového vozidla, jako parkovací brzda nebo jako plnohodnotná náhradní brzda při výpadku EDB. Součástí dodávky je řídící elektronika.
ELEKTROHYDRAULICKÝ BRZDOVÝ SYSTÉM PRO UMÍSTĚNÍ NA TRAKČNÍ MOTOR
Elektrohydraulická pasivní brzda tramvaje s automatickým stavěčem odlehlosti se používá pro proporcionální dobrzďování trakčních podvozků tramvajového vozidla, jako parkovací brzda nebo jako plnohodnotná náhradní brzda při výpadku EDB. Součástí dodávky je řídící elektronika.
ELEKTROMECHANICKÝ BRZDOVÝ SYSTÉM
Elektromechanická pasivní brzda tramvaje s automatickým stavěčem odlehlosti se používá pro dobrzďování trakčních podvozků tramvajového vozidla, jako parkovací brzda nebo jako plnohodnotná náhradní brzda při výpadku EDB. Jedná se o systém brzdění po drátě „Brake by wire“ – ekologické a kompaktní řešení. Součástí dodávky je i řídící elektronika a záložní zdroj.
Brzdový systém pro příměstské jednotky
Brzdový systém ucelené vlakové soupravy se sestává z elektropneumatické brzdy, samočinné brzdy, parkovací brzdy a nouzové brzdy. Systém je doplněn o pomocné pneumatické okruhy, například ovládání sběračů, pískování a čištění jízdních ploch kol. Ovládání tlaku v hlavním potrubí je realizováno pomocí panelového brzdiče DAKO. Souprava je osazena protismykovým zařízením a systémem vzduchového vypružení.
Brzdový systém pro osobní vozy
Základem je samočinný brzdový systém DAKO CV1nD doplněný o přídavné ústrojí elektropneumatické brzdy, systém řízení elektromagnetické kolejnicové brzdy a systém záchranné brzdy DAKO PZ4. Podvozky jsou osazeny brzdovými jednotkami kotoučových brzd, třístavovými protismykovými vypouštěcími ventily a snímači rychlosti umístěnými na nápravě kolejového vozidla. Osobní vůz je vybaven protismykovým zařízením DAKO.